durmak yok, alfred hitchcock izlemeye devam

15 Şubat 2012

 

1899 – 1980 yıllarında yaşamış büyük dehanın 70 e yakın filmi vardır. ilk filmlerini doğduğu londra’da çekmiş, 1940’tan sonra hollywood’a transfer olmuş. ilk filmleri sessiz dönemdedir.

durakta bekleyen bir figüran gibi küçük rollerle yaklaşık 37 filminde kısa süreli kendisi de görünür. hatta küçük bir teknede gecen lifeboat filminde etraftan gecen biri olamayacagı için teknede yeralan bir gazetenin reklamında resmi bulunur. son çektiği filmlerde izleyenlerin filme olan dikkatini dağıtmamak adına ilk sahnelerde görünmeye dikkat etmiştir.

ben bu yakınlarda 13-14 filmini izledim. (3-4 tanesini yeniden) bu sebeple kendi en iyi 10 performansımı yapmaya karar verdim.

işte alfred hitchcock en iyi on performansı:

10. vertigo
neden seyredilmeli : bugulu cekimler, ön planda nesnenin/kişinin dururken arka planın zoom yapılması gibi sinema sanatına kazandırdığı yenilikler için…

9.the lady vanishes
neden seyredilmeli : romantik komedi tadında olup, sevimli esprilerin havada uçuştuğu ama yine de gerilimi yaşatması sebebiyle…

8.lifeboat
neden seyredilmeli : 40 üzerinde her deneyimi yaşadığını düşünen connie karakteri bir yana, küçük bir teknede insan karakterlerini anlatabilme başarısı sebebiyle…

7.north by northwest
neden seyredilmeli : cary grant’in tatlı esprileri, sevimli bir gerilim ve tabii ki sinemanın en ünlü uçaktan koşarak kaçan adam sahnesi için

6.rebecca
neden seyredilmeli : joan fontain için seyredilmeli öncelikle. o tatlı bugulu bakışlar, sahiplenici aşık, cesur ama bir o kadar da korkak, ürkek tavırları görülmeli mutalaka. film de süper o ayrı..

5.psycho
neden seyredilmeli : pek bir şey demeye gerek yok. sinema tarihinin en iyi filmlerinden biri olarak geçiyor zaten. bu filmde iyi karakterlerin aydınlıkta, kötülerin karanlıkta olmalarına dikkatinizi cekerim. (baş kadın karakter örneğin hırsızlığı yapmadan önce beyaz, yaptıktan sonra siyah iç çamaşırı giyer)

4.the birds
neden seyredilmeli : beni en cok geren film dolayısıyla seyrettiğim en iyi gerilim filmi diyebilirim. hayır sayesinde kuşları gördüğümde ürkmüyorum. ama evet kuşları gördüğümde bu film aklıma geliyor.

3.notorious
neden seyredilmeli : ingrid bergman ve cary grant çifti için öncelikle seyredilmeli bu film. özellikle bergman, nasıl aşık, o bakışlar nasıl tatlı. çok begendim bu filmi. her ne kadar gerilim filmi olsa da çok iyi bir aşk filmi aynı zamanda.  

2. dial m for murder
neden seyredilmeli : yıllar sonra michael douglas ve gwyneth paltrow dan izledigimiz “perfect murder” in esinlendiği film bu. öncelikle bu sebeple izlenmeli. bunun yanısıra nerdeyse tek mekanda çekilen filmlerin en iyi örneklerinden. ve tabii süper bir dedektiflik öyküsü.

1. rear window
neden seyredilmeli : tek mekanda çekilen en önemli film. ayagı kırılan br gazeteci ile birlikte aynı odaya mahkum olmak. bir katili kovalamak, o şüpheyi taşımak. grace kelly ile evlenmeyişine sinir olmak vs vs muhtesem bir film. bir numarayı fazlasıyla hakediyor!

durmak yok, alfred hitchcock izlemeye devam…

2 Responses to “durmak yok, alfred hitchcock izlemeye devam”

  1. fafatuka Says:

    valla bana çok ilginç geliyor , size de gelir mi bilmem ama, blogunuza baktığımda çoğu zaman film izleme konusunda aynı şeyi düşündüğümüzü ama benden bir adım önde olduğunuzu görüyorum. 12 angry men’i izlemek istiyordum ama erteliyordum, ne zaman ki blogunuzda yazısını okudum, tembelliğimin bacağını kırabildim. bir süredir de ilgim hitchcock filmleri üzerine. yazılar okuyordum, izlemeye niyetleniyordum ama zaman ayıramıyordum bir türlü. şimdi siz de yazısını yazdığınıza göre demek ki izleme zamanım gelmiş :))

    • tersblog Says:

      tabii ki çok ilginç🙂
      eğer böyle bir istek varsa içinizde hemen başlamınızı öneririm. çünkü üzerinden ne kadar uzun yıllar geçmiş olursa olsun filmleri sizin de bildiginiz gibi muhteşem.
      ben en iyi filmlerinden başladım izlemeye. ama çekim yıllarına göre de bir sırayla gidilebilir diye düşünüyorum şimdi.
      iyi seyirler🙂


Bir Cevap Yazın

