Bir İbret Öyküsü

02 Ekim 2011

Erin Brockovich

2000 / ynt: steven soderbergh / oyc: julia roberts, david brisbin / drama / abd

2 kez boşanan ve 3 çocugu ile genç yaşında hayat mücadelesi vermeye çalışan, eğitimsiz Erin Brockovich’in gerçek hikayesine dayanıyor film. Hoş olmayan bir tesadüf sonucu bir avukatlık bürosunda işe başlayan Erin’in, bir emlak davası ilgisini çeker. Dosya zehirli atıklar sebebiyle bir çok kişinin hastalanmasına sebebiyet veren bir fabrika üzerinedir. Peşlerine düşer ve bu azmis sayesinde belki de zararzedeler yüklü bir tazminat alırlar.

Her ne kadar insanlık adına bir ibret öyküsü olsa da film olarak Erin Brockovich Hollywood klişelerini aşamamış. Hele bu rol ile Julia Roberts’in Oscar ve Altın Küre kazanmasını anlamak imkansız. Ortanın biraz üzerinde bir Amerikan filmi var elimize. Burada bizi cezbeden hikayenin kendisi aslında. Oyunculuk ya da film değil.

Ülkemizde Tatlı Bela olarak lanse edilen filmi romantik komedi sanan çok kişi olmuştur diye düşünüyorum.

Gerçek Erin Brockovich’e benzeyebilmek için aylarca GYM merkezlerinde çalışan Julia Roberts tüm film boyunca sürekli göğüs dekolteli ve mini etekli dolaşıyor. Sadece 1 sahne var ki eteği uzun!

Gerek, avukat ve şirketin sahibi olan Mazry ile yaptığı tatlı sert tartışmalar, gerekse bir çok sahnede “ben de anneyim, benim de çocuklarım var” ya da terkedildim, parasızım şeklindeki duygu sömürüleri sonucunda ortalama bir film çıkmış ortaya. Eğitimli ve başarılı bir avukat karşısında zekası ile beğeni toplamaya çalışmasını, avukatın kıyafetiyle dalga gecmesi gibi tuhaf davranışlarını ben gayet itici buldum.

Bu iş ve davanın büyüklüğü sonucunda evini ailesini ihmal etmesi, sevgilisine de bugune dek kimse beni kaele almadı, şimdi tam da sözüm dinleniyor, adam yerine konuyorken bu işi senin yüzünden bırakmam söylemi filmin ya da karakterin diğer eksileri.

Uzmanı olmadığı halde halk sağlığına zarar veren bir kuruluşla korkmadan böyle bir mücadeleye girmek gerçekten takdire şayan bir davranış. Ancak bunun filme çekilmesi o kadar da takdirlik olmamış bana göre…

Bir Cevap Yazın

