İyi, Kötü ve Çirkin

17 Temmuz 2011

1966 / orj: the good, the bad and the ugly / ynt: sergio leone / oyc: clint eastwood, eli wallach, lee van cleef / western / isp, italya, batı alm / 161 dk

İlk kez küçük bir çocukken pazar sabahı seyretmiştim bu filmi. Sonra yıllar geçti ve bir arkadaş sohbetinde anladım ki aslında filmden pek bir şey hatırlamıyorum. Ben de üşenmedim DVD sini aldım ve ilk fırsatta da seyrettim. Öncelikle belirtmeliyim ki hatırladığımdan çok daha güzel bir filmmiş.

Yer vahşi batı, tarih kuzey-güney savaşının en hızlı günleri. Kanuntanımaz, yalnız üç kovboy var karşımızda. Türlü dolandırıcılıklarla sadece kendi çıkarlarını gözetip, yine sadece kendilerine güveniyorlar.

Üçü de zeki, usta ve acımasız. Büyük miktarda altının izini sürerken kesişiyor yolları. Bu iz sürme işinde hepsi birbirine muhtaç bir anlamda ve artık bir nebze olsun güvenmek zorundalar birbirlerine.

İşte böyle tehlikeli bir yol hikayesi aslında film.

Bunca yıl sonra benim en çok şaşırdığım İtalyan bir yönetmenin elinden çıkmış olması ve aslında yapımının avrupalı ülkeler tarafından gerçekleştirilmesi.

Clint Eastwood’un muhteşem performansı zaten unutulmazlar arasındadır. Ama özellikle iki sahnede gözlerinin konuştuğuna şahitlik edebiliriz. Bunlardan biri otel odasında dışarıda bir çıtırtı duyduğu anda ki bakışı. Diğeri ise Tuco ile kader birliği yaptığı, ona, onu koruyacağını söylediği andak bakışı.

Filmin çirkini Tuco’nun şivesi ile kötüsü Sentenza’nın kötücül bakışları ayrıca unutulmazlardandır elbette. Hele o müziği, duymayan bilmeyen olmasa gerek. Özentiler gibi hemen cep telefonu melodim yaptığımı söylersem beni ayıplamamalısınız!

Bir Cevap Yazın

