Bir Film Kaç Kere Seyredilir

24 Mayıs 2011

Ben sevdiysem sayamayacağım kadar çok seyrediyorum da aklıma geldi nedendir diye, düşündüm biraz;

İlk seyrediş meraktandır elbette. Beklenti vardır iyi olacağına dair. Ama şüphe de vardır, ya beklediğim gibi çıkmazsanın şüphesi.

Burdan sonra yol ikiye ayrılır tam olarak. Çok beğendiyseniz vakit yaratır bir kez daha seyredersiniz. Bu kez biraz daha rahat seyredilir tabii ki. Bir yandan keyif almak vardır bir yandan da nasılsa sonunda ne olacağını bilmek. Diyaloglara, mekanlara bakarsınız farkında olmadan.

Üçüncüye de seyredildiyse bilinki dördüncü beşinci de gelecek. Artık çok sevilmiş, kanıksanmış film. Ya kendinden çok şeyler bulmuşsun, ya da olmak istediğin kişiden. Bu bir dramaysa içinde bir yerlere dokunuyordur mutlaka.Komedi ise unutmak istediğin birşeylere inat seyredersin bazen, ya da sırf eğlencesine, zaman geçsin diye…

Bir de sevdiğin filmi sevdiğinle paylaşmak vardır. Eş, dost, akraba kimse artık öve öve bitiremezsin. İlla o da beğensin istersin. Tanıdık olmuş sahneleri gelmeden önce buraya dikkat et gibi uyarılarda bulunanlar olur, ben pek sevmem. Uyarılınca da böyle inatlaşmak gelir içimden, o senin sahnense ben de kendi sahnemi bulurum o zaman gibi!

Bazen de TV de takılırsın daha önce seyretmiş olduğun bir filme. Aslında çok da hoşlanmamışsındır ama yeni bir film yoktur hali hazırda izlemeyi istediğin. Daha önceki deneyiminden de bilirsin ki bu film seni çok mutlu etmese de ortalama bir keyif verecek. Öyle takılır gözlerin devam edersin.

Film izleme tarzımızdan da karakter analizi çıkabilir gibi geldi bana. Ben sevdiğim filmi tekrar tekrar seyretmek isterken bir başkası, aman sonunu bildiğim şeyi ne seyredicem diyebilir pek tabii.

Biraz hayat gibi aslında. Bilmediğimiz bir “şeyi” önce merak eder deneriz. Sevdiysek tekrar etmesini isteriz. Sevmediysek de buruşturup bir kenara atarız. Tesadüfen karşımıza çıkarsa da eh ortalama keyif için katlanabiliriz bazen.

Bu arada evimde 2 aydır televizyon olmadığını belirtmeliyim. Tesadüfleri sevmediğimden dir belki de… Hayır hayır ondan değil. Ne izlemek istediğime kendim karar vermek istediğimden sadece…

Bir Cevap Yazın

