Ben Canoncuyum

07 Mayıs 2011

Yeni bir tutku benim için fotoğraf. Sürekli vizörden bakıyor gibiyim bu aralar dünyaya…

Hal böyle olunca bu konu hakkında da konuşmadan edemiyorum. İşyerinde çok da iyi tanımadığım biri kulak misafiri oldu geçen gün konuşmalarımdan birine.

Canon 350D aldım ben, ikinci el. Malum Türkçe kullanım klavuzu yok makinanın. Hemen atladı arkadaş, Eminönü’nde Hayyam Pasajı varmış, orda sorabilirmişim. Alçakgönüllü davranan, bir ukala tavrıyla öncelikle “Sirkeci’de olan mı, tabii biliyorum orayı, sordum hatta ama yokmuş dedim.”

Ukala tavrımı ya anlamamış ya da umursamamış olacak ki konuşmaya devam etti. Kendisinde Nikon olduğunu ama yurtdışından aldığını söyledi. Ben de ilk anda bilgiçlik tasladığı için sinir olmuş olsam da dinlemeye devam ettim. Kendisinin Nikoncu olduğunu anlattı biraz. Apple ve windows gibi bir ayrım sözkonusuymuş. Ya birisin ya diğeri…

Evet, evet diye yorumsuz dinledim. Sonra düşündüm. İnsanoğlu olarak ne kadar da meraklıyız ayrışmaya. İlla bir rekabet ortamı yaratmak, ben senden daha iyiyim hem de daha uzağa işerim demek zorundayız. Güdülerimizde var.

Önce Nikoncu olduğunu, sonra Nikon’un deklanşör sesinin dahi çok güzel olduğunu anlattı bana. İnsan psikolojisini anlayabilmek adına dinledim onu. Canoncu olduğum konusunda da ısrar etmeyi ihmal etmeden tabii…

Bir Cevap Yazın

