Gazze Blues

25 Nisan 2011

yazar : etgar keret – samir el-youssef / orj adı: gaza blues / yayınevi : siren / çeviri : avi pardo

Küçüklüğümden beri gerçekle hayalin içiçe girdiği öyküleri sevdim. Çünkü bana göre bu gerçek gibi görünen dünyamız bu kadar da gerçek olamaz.

İşte isminden de kendisini ele verdiği gibi Gazze Blues da böyle bir kitap. Gazze’de Blues yani, tahayyül etmesi ne kadar zor!

İsrail ve Filistin’den bu öyküler, diğer bir deyişle için için kanayan bir yaranın iki ucundan. Hafif hafif gülümsetirken içini buruyor insanın. Üstten bambaşka bir hikaye gibi görünse de içten içe yaranın kavurduğu insanların duygularını hissedebiliyor insan.

Etgar Keret’i daha önce de okumuştum. Tarzı aynı, dünyayı umursamaz gibi görünen acıklı hikayeler. Samir El-Youssef için de aynı kelimeler kullanılabilir. Hele Samir’in bir hikayesi insanı, insanlığı öyle güzel anlatmış ki. Hataları kabullenişi, hayatı çok ciddiye almakla almamak arasındaki sınırı. Bir de boşvermişliği…

Avi Pardo çevirisi gördüm mü almadan, okumadan yapamıyorum. Onun nefesi, kalemi sinmiş bu öykülere de, ne mutlu…

Yakın zamanda bu ikiliden yeni hikayeler okuyabiliriz umarım…

Bir Cevap Yazın

