The Hurt Locker

17 Nisan 2011

2008 / tr: ölümcül tuzak / ynt: kathryn bigelow / oyc: jeremy renner, anthony mackie / savaş, drama / abd

ABD’nin barışı sağlamak için gittiği topraklarda; Bağdat, Irak’ta geçiyor film. Bir bomba imha ekibinin yaşantısına tanık oluyoruz. Oldukça stresli ve zor elbetteki…

O kadar çok söylenecek söz var ki filmin arkasından. Öncelikle başarılı çünkü savaşın anlamsızlığını gösteriyor net olarak. İnsanlığın bu acıyı niye yarattığını, niye devam ettiğini anlayamıyorum. Savaşın, insanlıkla ilgisi olmayan, manasız bir edim olduğunu düşünen ben, sırf oscar alması sebebiyle nerdeyse zorla izledim filmi. Her karesinde de tekrar tekrar söyledim kendime bu acıya ne gerek var, insanlar neden ölüyor diye. Her karesinde içim sızladı.

Filme gelecek olursak. Oscarlık bir film değil tabii ki. Evet iyi bir film ve savaşı, daha da doğrusu insanlığın içindeki savşaşma güdüsünü anlatmış. Ben güdüyü anlamasam da bu güdüye sahip olan bir insanın hareketlerini gördüm diyebilirim. Ama oscar? hayır, hayır…

Her ne kadar tarafsız gözle çekildiğini iddia ederse etsin, ABD askerlerinin ne kadar da zor bir görevi sırf iyilik olsun diye üstlenmiş oldukları anlatılıyor !!! Bakın onlar da insan, aslında ne kadar da iyiler propagandası..

Gerçeklik katması için kameraların sürekli zoom değiştirmeleri, planlarda atlamalar vs bana pek sevimli gelmedi. Filme belgesel tadı katmış.

İyi bir savaş filmi denemez. Macera ya da drama olarak değerlendirilebilir. İzleyen de izlemeyen de bir şey kaçırmaz bana göre…

Bir Cevap Yazın

