Festivale Fransız Kalmak…

07 Nisan 2011

Bir kaç sebeple fransız kaldım bu yıl 30. düzenlenen İstanbul Film Festivaline…

İlk sebep protestoydu elbette. Madem sadece kendi kartı sahiplerine avantaj sağlayacak o zaman sponsor olması çok saçma değil mi bu bankanın? Reklam olmasın diye adını söylemiyorum!

Filmlerin fiyatları normal sinema ile farksızken ben sponsorum, kendi müşterime de kıyak yaparım mantığı bu festival işinin oluşuna ters değil mi? Bu tüketim toplumu ruhunu nasıl da benimsedik ve hatta özümsedik !

İkinci sebep vakitsizlik elbette. Ama vaktim yok gidemiyorum değil, olan vaktimde hangi filmlere gideceğime karar veremyorum. O kadar çok festival hayal kırıklığı yaşamışlığım var ki… 29 Palm örneğin. Hayatımda seyrettiğim çekilmesi en anlamsız filmdi bana göre ve bazı eleşirmenlerce en iyi 50 filmi arasına girdi o yıl. Belki biraz spoiler olacak ama kız arkadaşının önünde bir erkeğe tecavüz sahnesi var ki hala seyrettiğim en kötü sahnedir… Tabii kötüler arasında Gozu gelirki bu iki filmi kesinlikle tavsiye etmiyorum!

Ama bir de “ilkbahar, yaz, sonbahar, kış, ilkbahar…” vardı ki Kim Kiduk, yaşamı özetlemişti kısacık bir film süresinde bizlere…

İşte başladı bitiyor bir “ticari” festival daha. Evet gidemediğim içn “gıcık” oldum ama hayat böyle işte…

Bir Cevap Yazın

