Vicky Christina Barcelona

20 Şubat 2011


2008 / ynt: Woody Allen / oyc : Rebecca Hall, Scarlett Johanson, Javier Bardem, Penelope Cruz / Drama-romans
Barcelona’nın sımsıcak güneşi filan diye başlamak isterdim ama hayır. Film öyle bir vuruyor ki insana önceleri baktığın Gaudi eserlerini bile görmez oluyorsun.
Karmakarışık ilişkiler dünyasından bir potpori gibi olmuş bir anlamda. Ama diğer anlamda da yaşananlar ne olursa olsun insan karakterleri değişmez diyor. Sendelense de düşülmez, düşülse de kalkılır.
En az 3 güzel kadın ve bir yakışıklı erkek ve Barcelona. Tutkuların esaretinde insanlar. Aşkı, sevgiyi ve yaşamı anlamaya çalışıyorlar.
Karakterler aslında ikiye ayrılmış. Ne istediğini bilenler: Vicky ve Maria Elena, bilmeyenler: Christina ve Juan Antonio
Bu dörtlü arasında yaşanan garip ve zaman zaman normallik sınırlarını aşan olayların sonunda herkes yine bildiğini okumaya yani hayat akmaya devam ediyor. Ki bana göre insanoğlu varoldukça da çözülmesi mümkünde değil. Aşk-sevgi-tutku-hırs hangisinin baskın olduğu ya da hangisini izlersek doğruyu bulacağımızı bilemeden ilerliyoruz. Şansımız açık olsun.
Kendime yakın bulduğum Christina’dan 2 cümle ile bitiriyorum;
“aradığım şeyi bulana kadar durulacağımı sanmıyorum”
“ne istediğimi bilmiyorum ama ne istemediğimi biliyorum”

Bir Cevap Yazın

