2011 Oscar Dosyası

19 Şubat 2011


Bu yazıyı hazırlayıp hazırlamamak konusunda şüpheye düştüm açıkçası. 2 aydır bir takım teknik sebeplerle film izleyemeyen biri olarak hele de oscara aday olanların çok azını seyredebilmişsem ne anlamı var diye düşündüm. Ama sonra en azından sadece kendim için bir araştırma ya da anlama eylemi olacağını farkedip yazayım dedim.

Her neyse sonuçta bu yıl ki kendi çapımda hazırladığım “oscar dosyası” aşağıda. Umarım hergün giren 50-70 arasındaki kişilerin de ilgisini çeker.

Bu vesile ile de hepsine teşekkür ediyorum. baktıkça şaşırdığımı söylemesem yalan olur. insanın kendi kendine hazırladığı bir şeylerin birileri tarafından okunuyor olduğunu bilmek ayrı bir kıvançmış, yeni anladım. Çok teşekkürler tekrar…

2011 Oscar Dosyası

Birçoğumuzun çok iyi bildiği ve beklediği üzere 83. kez düzenlenecek Oscar ödülleri 27 Şubat akşamı sahiplerini bulacak.
En iyi film kategorisinde öne çıkan 2 film var; “King’s Speech” ve “Social Network”
En iyi yönetmen kategorisinde ise ciddi bir çekişme olduğu söyleniyor eleştirmenlerce. Öne çıkan 3 yönetmen; Darren Aronofsky(Black Swan), David Fincher(The Social Network) ve Tom Hooper (The King’s Speech)
‘En İyi Erkek Oyuncu’da Colin Firth, En İyi Kadın Oyuncu’da Natalie Portman ve En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu’da Christian Bale’in kazanmasına kesin gözüyle bakılıyor. Sadece yardımcı kadın oyuncuda diğerlerinin önüne çıkan bir isim bulunmuyor.
Benim en çok ilgimi çeken kategori ise Yabancı Film dalı. Bu yılın adayları: Biutiful (Meksika) Dogtooth (Yunanistan) In a Better World (Danimarka) Incendies (Kanada) Outside the Law (Cezayir).
Ben ödülün Meksika’ya yani Inarritu’nun Biutiful’a gideceğini düşünüyorum.
Tabii ki her yıl olduğu gibi sürprizler olacaktır. Ben özellikle Inception’ın hiç beklenmese de aradan sıyrılarak sürprizler yapacağını düşünenlerdenim.
Oscar heyecanı yanında ben “Razzie” yani “Altın Ahududu Ödülleri” ni de heyecanla bekliyorum. Bakalım bu yıl rezil olan ünlüler kimler olacak. Ödülünü almaya gelen olacak mı?

Bir Cevap Yazın

