Borsa: Para Asla Uyumaz – Wall Street 2: Money Never Sleep

11 Ekim 2010

-> Açıkçası Borsa 2 beni şaşırttı. Çok daha sıkıcı bir film bekliyordum.

-> Para’nın yönetimindeki dünyayı izliyoruz filmde. Paraya kulluk edenleri ya da ettirenleri. Bir yanda etkileri silinmeye çalışılan bir aile dramı, diğer yanda yaratılan bir yenisi.  Usta çırak – kayınbaba damat ve gelin üçgeninde yaşananlar. İntikam duygularının yanında süregelen iyi ile kötünün savaşında iyinin en sonunda kazanması. Özetle dolu dolu bir film bana göre…

-> İlginç kamera açıları ve müzikleri ile bir sinema şovu var. O dünyanın merkezi olan ada ve etkilediği yaşamlar. New York’un gökdelenlerinden geçen kayan yazılar, güneşi batışı doğuşu vs derken filme kaptırıyorsunuz kendinizi.

-> Eski filmlerde ki kötü karakterler, hiç beklemediğiniz bir anda ve beklemediğiniz bir olay ile dolandırıp kaçarlardı. Yeni çağ karakterleri pişman olup hatalarını düzeltmeye çalışıyorlar. Bu etki Borsa 2’de de var.

-> İlk filmi sıkıcı bulacağımı düşündüğüm için izlememiştim. Ancak 2 yi izledikten sonra çok merak ettim.

-> Michael Douglas kadar zengin ifadesi olan ya da zengini daha iyi oynayan bir aktör bilmiyorum.

-> Filmdeki 2 genç aşığı sevmemek, özenmemek mümkün değil. (Shia LaBeouf, Carey Mulligan)

-> Michael Douglas’ın hastalığı sebebiyle bu filmden Oscar çıkar söylentileri dolaşıyor ya bakalım. Öyle çok da oscarlık bir oyunculuk yoktu bence.

*** Filmin notu 4 üzerinden 2,5 ile “seyredilir” noktasında.

Bir Cevap Yazın

