Inception – Başlangıç

17 Eylül 2010

En büyük hatam filme büyük bir beklenti ile gitmiş olmam sanırım. İhtişamlı bir gişe filminin ötesinde bir şey yok aslında Inception’da… 

Çok yaratıcı bir fikir, teknolojinin tüm imkanları kullanılarak filme alınmmış. Evet aslında bu iyi gibi görünüyor. Ancak o kadar çok kişiden ya da yazıdan filmin muhteşemliğini dinledim ki film beni maalesef tatmin etmedi. 

Öncelikle çok uzun tutulmuş. İlk yarıda biraz sıkılıyorsunuz. Açılış sahnesinde bir makyaj uygulaması var ki daha filmin başında gerçeklikten kopmanıza sebep oluyor. 

Bir felsefesinin olmaması da beni hayal kırıklığına uğrattı. Bu tip filmlerde alt metin her zaman iyi ile kötünün bitmez savaşıdır bana göre ve ben bu filmde bunu göremedim.

Bu işin nasıl yapıldığı yani aynı rüyaya nasıl girildiği, mimarın tasarısına bu aletin nasıl adapte edildiği hiç açıklanmıyor olması da can sıkıcı. Rüya gibi bir sanallıktan dahi bahsedilse ortada bir kablo ve teyp benzeri çantada taşınan bir alet var sadece.

En ünlü dövüş sahnelerinden biri olması için çaba sarfedildiği çok açık olan yerçekiminin olmadığı bir sahnede yapılan dövüş de hem uzundu hem de aksiyonu sıradandı.

Bir önceki filmi Shutter Island ile benzerlikler gösteren bir karakteri canlandırıyordu Leonardo DiCaprio. Aynı bakışlar, aynı tutku… Biraz ondan olacak bana sahici gelmedi.

Yani cok kotuledim de bunu filmi göklere çıkaranlara ithafen yaptım sanırım.

Güzel, seyredilesi bir film Inception. Ama yeni Matrix falan gibi yakıştırmalara aldanmayın derim. O zaman almanız gereken keyfi de alamıyorsunuz çünkü…

tersnotu : 5 üzerinden 3

Bir Cevap Yazın

