Twilight – New Moon…Ölümsüz Bir Aşk…

24 Mayıs 2010

Yaklaşık 1 yıl önce yine dvd’den izlemiştim Twilight/Alacakaranlık’ı. Çok beğendiğim için kitabını almıştım ancak kitabı beni maalesef çekmemişti.

Bu akşam da 2. film New Moon/Yeni Ay’ı seyretme fırsatı buldum. Yine çok masalsı ve büyüleyici bir filmdi.

Sanırım filmin başarısı o negatif ve hatta depresif havanın çok iyi yansıtabilmesinden kaynaklanıyor. Sürekli yağışlı ve buğulu bir havanın yanında bembeyaz tenli ruhani bakışlı insanlar/vampirler. Hele bir de benim gibi sonbahar dogumlu iseniz, kendinizi en iyi puslu havalarda hissediyorsanız film tam size göre…

İlk filme göre bu film daha da karanlık. Severek ayrılalım mitinin kurbanı iki aşığı, unutamamanın getirdiği hüsranın içinde çırpınırken izliyoruz New Moon’da.  Bella rahat durmayarak vampirlerden sonra karanlık dünyanın önemli diğer bir ailesi kurtadamlarla samimi oluyor bu kez. Tabii 2 aykırı ırkın kendi aralarında olan savaşı devam ederken, aşkın da kışkırtıcılığı ile düşmanlığın alevlendiğine şahit oluyoruz.

Ben filmin özellikle final bölümlerinde yer alan dövüş sahnelerini büyüleyici buldum. Sanki hayaller aleminden çekimlerdi. Olağanüstü hareketler yapılıyor dahi olsa hayranlıkla izledim. Dövüşten öte bir dans ruhu vardı. Müziklerin de çok iyi olduğunu söylememek doğru olmaz.

Ancak bana göre hem Bella’nın, hem de Edward’ın duygularının derinliğine inememiş film. Bazı sahnelerde nedenleri algılamak zorlaşabiliyor.

Fantastik bir dünyada yaşanan vampir-insan aşkından söz ediyoruz. Eğer hayalgücünüz yoksa zaten seyretmeyin derim. Aksi durumda zaten kaçırılmaz…

tersnotu 4 üzerinden 3

Bir Cevap Yazın

