(500) Days Of Summer

18 Nisan 2010

Öncelikle belirtmeli ki bir romantik komedi seyredeyim diye oturuyorsanız bu filmin karşısına hemen kapatıp başka bir filme geçin. Çünkü sizi aslında çok derin ve tıpkı sloganında özellikle söylediği gibi bir “aşk filmi” değil “aşk hakkında” bir film bekliyor.

Film, hüsranla biten bir aşkın doğuşu, ilerleyişi, noktalanması ve sonrasında unutma sürecinde çekilen ızdırabı anlatıyor özetle. Finali ile de büyük bir umut ışığı yakıyor “yeni” ilişkilere.

Aslında söz konusu aşkı bir taraftan seyrediyoruz. Delice aşık olup terkedilen “erkek” tarafından. Ancak bu tamamen tesadüfen olmuş bana göre, yani “kadın kısmına” bir gönderme değil. Ayrıca yine aynı aşkın içinde yaşayan Summer’ın gözünden de çekilmeli bana göre. Neden ve nasıl sıkıldığı, hangi aşamalarda uzaklaştığı ve fikrini değiştirdiğini aynı yönetmen çekmeli. Böylece terkedilen tarafından sürekli suçlanan “terkeden” tarafın da hisleri anlaşılmış olur.

Film aşkın başlayışı ve bitişi arasında 500 günü, aradan günler seçerek veriyor. Aşkın geldiğinde ruhun şarkılar söylediği gittiğindeyse kadere isyan ettiği günleri anlatıyor bizlere.

Hani herkesin çok anlamlı bulabileceği bir film değil aslında. Çalışma hayatının içinde olan şehirli ve çocukluk aşkıyla evlenmeyip kozmopolit ilişkilerin içinde olanlara yönelik. Öylesine “yönelikki” etkilenmemek imkansız.

Müzikleri ile şimdiden en iyi soundtrack albümü olan filmler arasında (500) Days Of Summer. İlişkileri biraz olsun sorgulayabilmek ve biraz da huzur bulmak için mutlaka izlenmeli.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: