Gittim, Gördüm, Güldüm

16 Mart 2010

Daha sanatsal ve aydınlanma yolunda toplumumuza ışık tutacak filmler çekilmesi taraftarıyım tabii ki. Ancak bu demek değildir ki sadece bu tip filmler çekilsin. Tam tersine ilgi görecek her türlü film çekilmeli bana göre. Bunu hem sektörün yaşaması hem de çeşitlilik açısından önemli görüyorum. Tüm dünyada da örnekleri var bu tip filmlerin.

Gülmek için tercih ettim Recep İvedik 3’ü. Filmi beğendim diyemem ama çok güldüm. Bu da amacıma ulaşmış olduğumu gösteriyor.

Recep İvedik 3, tıpkı daha önceki filmleri gibi skeçlerden oluşturulmuş bir derleme tadında. Sadece gülünmesi için çekilmiş. Mesajı ya da öğretisi olmadığı gibi yok diye bir kaygısı da yok.

Diyebilirim ki bu film 2’den kötü, 1’den iyi.  Kendi içinde bir güldürme sıralaması yaparsak: 2 – 3 – 1 şeklinde olabilir.

Ninesinin ölümünden sonra bunalıma giren Recep, çeşitli kurtuluş yolları arar. Bu sırada henüz üniversitede öğrenci olan bir misafir kendisinde kalmaya gelecek ve bunalımdan çıkmak konusunda ona yardım edecektir.

1 ve 2. filmlerde örneklerini gördüğümüz yoga salonu, masaj salonu gibi mekanlarda yaşadığı absürd durum örneklerini, bu filmde karate okulu ya da paintball sahasında görüyoruz. Serideki tek gelişme de 3. filmde küfürün yok denecek kadar az kullanılması.

Umarsızca gülünüp geçilen bir İvedik filmi özetle, vaktiniz var ise ve karakteri tanıyıp gülüyorsanız kaçırmayın…

Bir Cevap Yazın

